آموزشگاه رباتیک در شهسوار

آموزش رباتیک در شهسوار : احتمالا حالا که اینجائید دنبال یک موسسه آموزشی خوب برای یادگیری رباتیک هستید. به شما تبریک می گوئیم جای درستی آمدید. ما در این مطلب سعی می کنیم اطلاعات کاملی در مورد دوره آموزش ربایتک ( روش کاری خودمون) خدمتتان ارائه کنیم تا با اطلاعات کامل قدم در دنیای رباتیک بگذارید. یادگیری رباتیک در واقع یک یادگیری میان رشته ای است که در آن کودکان و نوجوانان با استفاده از ربات ها و قطعات الکترونیکی، مهات ها و شایستگی هایی را کسب می کنند. البته در این بین برخی ها هم هستند که صرفا به جنبه سرگرمی رباتیک توجه می کنند. اما اگر شما می خواهید بدانید که یادگیری رباتیک از نظر ذهنی و جسمی چه تاثیری در فرزند شما دارد ادامه مطلب را مطالعه کنید. البته اگه تمایل دارید از اتفاقاتی که در کلاس های درس رباتیک ما می افتد بیشتر بدانید کافیست پادکست  زیر را گوش یا مشاهده نمایید.

آموزشگاه کامپیوتر و رباتیک در تنکابن
آموزشگاه کامپیوتر و رباتیک در تنکابن

آموزشگاه رباتیک در شهسوار

آموزش رباتیک در شهسوار : احتمالا حالا که اینجائید دنبال یک موسسه آموزشی خوب برای یادگیری رباتیک هستید. به شما تبریک می گوئیم جای درستی آمدید. ما در این مطلب سعی می کنیم اطلاعات کاملی در مورد دوره آموزش ربایتک ( روش کاری خودمون) خدمتتان ارائه کنیم تا با اطلاعات کامل قدم در دنیای رباتیک بگذارید. یادگیری رباتیک در واقع یک یادگیری میان رشته ای است که در آن کودکان و نوجوانان با استفاده از ربات ها و قطعات الکترونیکی، مهات ها و شایستگی هایی را کسب می کنند. البته در این بین برخی ها هم هستند که صرفا به جنبه سرگرمی رباتیک توجه می کنند. اما اگر شما می خواهید بدانید که یادگیری رباتیک از نظر ذهنی و جسمی چه تاثیری در فرزند شما دارد ادامه مطلب را مطالعه کنید. البته اگه تمایل دارید از اتفاقاتی که در کلاس های درس رباتیک ما می افتد بیشتر بدانید کافیست پادکست  زیر را گوش یا مشاهده نمایید.

شماره های تماس با آموزشگاه :  09010693949   –    09126065024

  • آماده سازی کودکان و نوجوانان برای فرصت های شغلی آینده ( همه فن حریف)
  • یادگیری و ساده سازی زبان های برنامه نویس از سنین پایین ( کودکان زبان های برنامه نویسی را بسیار خوب یاد می گیرند)
  • یادگیری مفاهیم مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی ( در بالا هم اشاره شد)
  • یادگیری حل مسئله
  • بهبود مهارت های فردی
  • یادگیری کار گروهی

آموزش رباتیک در شهسوار : بهترین شیوه برگزاری کلاس های رباتیک، کلاس های حضوری است ( کلاس های آنلاین هم با رعایت نکاتی برای شروع مناسب خواهد بود) . دانش آموزان در کلاس های حضوری از یادگیری های گروهی لذت بیشتری می برند. در این کلاس ها باتوجه به اینکه دانش آموزان در چه سطحی قرار دارند مفاهیم مختلف مکانیک، الکترونیک و کد نویسی را آموزش خواهند دید. البته به طور مدام و در همه کلاس ها بر روی پرورش خلاقیت و ایده پردازه کودکان نیز کار خواهد شد. معمولا کلاس ها یک جلسه در هفته برگزار می شوند و در صورت توافق اعضای گروه می توان تعداد جلسات کلاس را نیز افزایش داد.

در آموزش رباتیک در تنکابن چه مطالبی تدریس می شود؟

آموزش رباتیک به کودکان یک فرآیند جذاب و مفید است که می‌تواند به آن‌ها مهارت‌های مهمی را در زمینه‌هایی مانند علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) بیاموزاند. در زیر به برخی از نکاتی که در کلاس رباتیک به کودکان می‌توان آموزش داد، اشاره می‌کنم:

1- مفاهیم پایه رباتیک مانند استفاده از سنسورها، موتورها، برد‌های کنترل و الکترونیک.

2- مبانی برنامه‌نویسی و کدنویسی، به ویژه در زبان‌هایی مانند بلوک‌های برنامه‌نویسی و Scratch که برای کودکان طراحی شده‌اند.

3- طراحی و ساخت ربات‌های ساده و پیچیده با استفاده از قطعات مختلف مانند لوله‌های PVC، قطعات چوبی و قطعات چاپ شده با استفاده از پرینتر سه بعدی.

4- مهارت‌های مسابقه رباتیک، از جمله رانندگی، سرعت، دقت و همکاری.

5- تفکر سیستماتیک و حل مسئله، از جمله شناسایی مسئله، طراحی راه‌حل، اجرای راه‌حل و ارزیابی عملکرد.

6- تعامل اجتماعی و همکاری با دیگران در تیم‌ها.

7- ارتقای تفکر خلاق و ایده‌پردازی در طراحی و ساخت ربات‌های منحصر به فرد.

8- ایمنی در استفاده از ابزارهای دستی و قوانین مربوط به رباتیک.

آموزش رباتیک در شهسوار : با اینکه این لیست شامل برخی از نکاتی است که در کلاس رباتیک به کودکان می‌توان آموزش داد، اما می‌توانید به تناسب با سطح سنی و تجربه‌ی کودکان خود، برنامه‌ی آموزشی خود را تنظیم کنید.  وجه تمایز ما بادیگران این است که بجای استفاده از پک های آماده از لوازم دور ریختنی و دم دستی برای ساخت انواع ربات استفاده می کنیم. در حین آموزش و به صورت مداوم جنبه سرگرمی، برگزاری مسابقه درون گروهی و ایده پردازی هم مورد وجه ویژه قرار می گیرد.

چه کسانی می توانند در دوره رباتیک ثبت نام کنند؟

آموزش رباتیک در شهسوار : برای یادگیری رباتیک هیچ محدودیتی وجود ندارد ( از نظر سنی 7 سال به بالا) . فقط دانستن این نکته بسیار ضروری است که رباتیک و یادگیری آن نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. اگر مانند بسیاری از افراد تصور می کنید که یادگیری رباتیک یعنی ساختن یک ربات انسان نما و یا چیزهایی که در فیلم های سینمایی دیده می شود سخت در اشتباهید. ما برای آموزش دادن نیاز به صبر و و حوصله شما داریم تا بتوانیم به صورت پایه ای مفاهیم را به مخاطبمان بیاموزیم. گاهی اوقات برخی از دانش آموزان با سنین پایین حتی تجربه باز و بسته کردن پیچ را هم ندارند. سعی ما بر این است تا چیزی را در آموزش از قلم نیاندازیم. شاید در ابتدای امر سرعت پیشرفتمان کمتر به چشم بیاید اما قطعا در طول مسیر اتفاق های بسیار خوشایندی را باهم تجربه خواهیم کرد. و در توضیحات انتهای این بخش باید خاطر نشان کنیم که برای داشتن عملکرد بهتر قبل از ثبت نام یک جلسه تعیین سطح علمی و مهارتی با مخاطب خواهیم داشت تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن نقشه راه علمی را برای شما در نظر بگیریم.

مدرس دوره های رباتیک در شهسوار چه کسانی هستند؟

باید به این نکته مهم توجه کنیم که “ریاتیک مهمه، مدرس رباتیک مهم تر”. تمامی دوره های ربایتک در شهسوار با سرپرستی دکتر مبین صباغی و مهندس علی هاشمی برنامه ریزی و اجرا می شود. جالبه بدونید دکتر مبین نویسنده کتاب ” ربات ها و دست ساخته های خلاقانه با لوازم دم دستی” و همچنین مترجم کتاب ” ساخت ربات های جنگجو با لوازم بازیافتی ” هستند. مهندس هاشمی هم یک متخصص عاشق حوزه ساخت و ساز های الکترونیک هستند که قطعا چیزهایی زیادی از ایشان یاد خواهید گرفت.

شماره های تماس با آموزشگاه :  09010693949   –    09126065024

آیا مسابقات رباتیک در شهسوار برگزار می شود؟

آموزش رباتیک در شهسوار : مسابقات درون گروهی رباتیک به صورت دائمی در موسسه برگزار خواهد شد. برگزاری مسابقات بزرگتر نیاز به برنامه ریزی و زمان دارد. هدف ما برگزاری مسابقات سالانه و البته شرکت در مسابقات متفاوت بر مبنای سیاست های کلی موسسه می باشد. به صورت کلی با توجه به مفاهیمی که در موسسه آموزش داده می شود دانش آموزان می توانند در مسابقات مختلفی که توسط شرکت های خصوصی، آموزش پرورش و وزارت علوم برگزار می کند نیز شرکت نمایند.

در انتها چه اتفاقی برای شرکت کنندگان در دوره های رباتیک می افتد؟

پاسخ این سوال بستگی به خود افراد دارد. اما به صورت کلی اگر استاندارهای آموزشی و یادگیری رعایت شود. دانش آموزی که دوره ها را سپری کند یک مهندس آچار به دست خواهد شد. مفاهیم ریاضی را به خوبی در قالب کار عملی یاد خواهد گرفت. توانایی انجام کارهای الکترونیکی و برنامه نویسی رباتیک را خواهد داشت. به نظر شما این فرد چه جایگاهی در زندگی شخصی و بازار کار خواهد داشت؟ قطعا مستقل خواهد بود و به سرعت جذب بازار کار خواهد شد. البته نباید انتظار داشته باشید در انتهای کار مخاطب هم یک مهندسی الکترونیک باشد، هم یک مهندس مکانیک و هم یک مهندس کامپیوتر ( البته بعید هم نیستا). اما واقعا هر کدام از رشته های فوق سالها زمان نیاز دارد تا یک فرد در آن یک متخصص تمام عیار شود. با این حال اگر دوره های رباتیک به درستی گذرانده شود شما را سورپرایز خواهد کرد.

ثبت نام دوره رباتیک در شهسوار

ما سعی کردیم اطلاعات کلی دوره رباتیک در تنکابن در اختیارتان قرار دهیم . با اینحال اگر احساس می کنید نیاز به یک جلسه مشاوره رایگان دارید و سوالاتی دارید که در این صفحه به آن پاسخ داده نشده می توانید با ما در تماس باشید.

همانطور که قبلا هم ذکر شد ما به طور معمول از کیت های آماده رباتیک استفاده نمی کنیم. چرا؟ چون اعتقاد داریم این کیت های آموزشی بیشتر جنبه مونتاژ دارند. ما در کلاس های حضوری و آنلاین خود، لوازم مورد نیاز برای یادگیری رباتیک را معرفی خواهیم کرد. اما هرچیزی که در اطراف ما هست می تواند به عنوان یکی از قطعات ربات مورد استفاده قرار بگیرد. قطعا در کلاس آموزش رباتیک با دیدن برخی از این قطعات سورپرایز خواهید شد.

آموزش رباتیک در شهسوار : رباتیک انتها ندارد. این فقط یک شعار نیست. واقعا هوش مصنوعی و رباتیک اینقدر گسترده و جذاب است که هیچ انتهایی نمی توان برای آن در نظر گرفت. اما به صورت معمول هر ترم بین 8 تا 12 جلسه آموزشی 70 دقیقه ای است. زمان و سرفصل های دوره رباتیک بسیار متغیر است اما به صورت کلی به شکل زیر تعریف می شود.

  • دوره مکانیک ربات : بین 2 تا 4 ترم
  • دوره الکترونیک ربات: بین 4 تا 8 ترم
  • دوره برنامه نویسی ربات : بین 4 تا 8 ترم

نکته مهم: ممکن است بنا به شرایط و درخواست مخاطبین دوره های به صورت فشرده تر نیز برگزار گردد.

جمع بندی

آموزش رباتیک به کودکان می‌تواند به عنوان یک فرصت عالی برای یادگیری مهارت‌های فنی، تفکر منطقی، تقویت خلاقیت و افزایش توانایی‌های حل مسئله در آن‌ها باشد. در ادامه، به چند نکته کلیدی برای آموزش رباتیک به کودکان اشاره می‌کنم:

  1. استفاده از مواد آموزشی مناسب: برای آموزش رباتیک به کودکان، می‌توان از مواد آموزشی مناسبی مانند کیت‌های رباتیک یا نرم‌افزارهای آموزشی استفاده کرد. این مواد آموزشی باید به‌طور خاص برای کودکان طراحی شده باشند و به آن‌ها کمک کنند تا به‌طور جذاب و پویا با مفاهیم رباتیک آشنا شوند.

  2. ارائه چالش‌های جذاب: برای جذب توجه کودکان به رباتیک، بهتر است چالش‌های جذابی را برای آن‌ها ارائه کنید. این چالش‌ها می‌توانند شامل ساخت ربات‌های مختلف، حل مسائل رباتیکی و یا رقابت در مسابقات رباتیکی باشند.

  3. توجه به تفکر منطقی: آموزش رباتیک به کودکان، می‌تواند به‌عنوان یک فرصت عالی برای تقویت تفکر منطقی در آن‌ها باشد. برای این منظور، می‌توانید به کودکان آموزش دهید که چگونه مسئله‌های رباتیکی را با استفاده از منطق و تفکر منطقی حل کنند.

  4. ایجاد فضای آموزشی امن: برای آموزش رباتیک به کودکان، باید فضای آموزشی امنی فراهم کنید. این فضا باید از نظر امنیتی و بهداشتی مناسب باشد و باید شرایطی را فراهم کنید که کودکان به‌طور آزاد و بدون هیچ‌گونه ترسی از ربات‌ها و یا ماشین‌آلات بتوانند با آن‌ها کار کنند.

  5. تشویق به خلاقیت: آموزش رباتیک به کودکان، می‌تواند به عنوان یک فرصت برای تشویق خلاقیت و خلق نوآوری در آن‌ها باشد. برای این منظور، به کودکان باید اجازه داده شود تا خلاقیت خود را در ساخت و ساز ربات‌ها ویا حل مسائل رباتیکی به کار بگیرند.

  6. توجه به ویژگی‌های روانی کودکان: در آموزش رباتیک به کودکان، باید به ویژگی‌های روانی آن‌ها توجه کنید. این ویژگی‌ها شامل سطح توانایی و تمایلات آن‌ها به یادگیری، میزان تمرکز و توجه، نوع فعالیت و ترجیحات آن‌ها، انگیزه و علاقه آن‌ها به رباتیک و دیگر عوامل مرتبط با روان کودکان است.

در کل، آموزش رباتیک به کودکان باید به صورت جذاب، مفید و آموزنده باشد و می‌تواند به عنوان یک فرصت برای تقویت مهارت‌های فنی و علمی و افزایش توانایی‌های حل مسئله در آن‌ها مطرح شود.